Το Τίτσου (Tichu) είναι ένα από τα πιο δημoφιλή παιχνίδια με τράπουλα. Πρωτοεμφανίστηκε πριν από περίπου 25 χρόνια από τον Urs Hostettler ο οποίος ήταν κορυφαίος σχεδιαστής παιχνιδιών και εκδίδεται από την γερμανική εταιρία Fata Morgana. Το παιχνίδι είναι ένας συνδυασμός από Δηλωτή, Πόκερ και Μπριτζ ενώ παίζεται σε διάφορες παραλλαγές.
Στόχος παιχνιδιού
Το Τίτσου παίζεται με 4 παίκτες, χωρισμένους σε 2 ομάδες και στόχος είναι η κάθε ομάδα να μαζέψει περισσότερους πόντους από την άλλη παίζοντας με στρατηγική. Όταν μία ομάδα φτάσει πρώτη στους 1000 πόντους είναι και η νικήτρια.
Τρόπος παιχνιδιού
Οι 4 παίκτες χωρίζονται σε 2 ομάδες και κάθονται έτσι ώστε ο ένας να βρίσκεται απέναντι από τον συμπαίκτη του και ανάμεσα στους αντιπάλους του. Το παιχνίδι παίζεται με ειδική τράπουλα 56 φύλλων. Αποτελείται από την κλασική τράπουλα των 52 φύλλων και ακόμα 4 ειδικές κάρτες (Μahjong, Δράκος , Σκυλιά και Φοίνικας). Τα φύλλα μοιράζονται πάντα ανά ένα σε κάθε παίκτη, ξεκινώντας από αυτόν που βρίσκεται στα δεξιά της «μάνας» ή τραβούν όλοι οι παίκτες από το κέντρο. Αρχικά όλοι οι παίκτες παίρνουν 8 φύλλα και όταν δουν όλα, τότε κάθε παίκτης έχει το δικαίωμα να βάλει ένα στοίχημα που ονομάζεται «Γκραν Τίτσου», το οποίο τοποθετείται όταν ο παίκτης πιστεύει ότι θα μείνει χωρίς φύλλα πριν από όλους τους άλλους παίκτες, συμπεριλαμβανομένου του συμπαίκτη του.
Αφού έχουν αποφασίσει όλοι αν θα βάλουν αυτό το στοίχημα ή όχι, τότε το μοίρασμα συνεχίζεται μέχρι να φτάσουν όλοι 14 φύλλα και τελειώσει η τράπουλα. Σε αυτό το σημείο κανένας παίκτης δεν μπορεί να πει πλέον «Γκραν Τίτσου», ούτε να το ακυρώσει αν έχει ήδη πει. Έπειτα ξεκινάει η φάση του «Τίτσου» στην οποία ο κάθε παίκτης έχει δικαίωμα να πει «Τίτσου» μέχρι να παίξει το πρώτο του φύλλο. Είναι ακριβώς το ίδιο στοίχημα με το «Γκραν Τίτσου». Η κύρια διαφορά των δύο στοιχημάτων είναι στους πόντους και στα χαρτιά που έχει δει ο παίκτης. Όταν κάποιος δηλώσει “Grand Tichu” ή απλά “Tichu” και η αντίπαλη ομάδα αποφασίσει να μη δεχθεί το στοίχημα, τότε χάνει 200 ή 100 πόντους αντίστοιχα και τελειώνει ο γύρος.
Ανταλλαγές
Ο κάθε παίκτης ξεχωρίζει 3 χαρτιά από το χέρι του για να δώσει στους άλλους παίκτες. Τα φύλλα αυτά ονομάζονται «ανταλλαγές» και δίδονται ανάποδα στους παίκτες. Οι παίκτες δεν έχουν το δικαίωμα να δουν τα φύλλα που τους δόθηκαν μέχρι να μοιράσουν όλοι οι παίκτες τις ανταλλαγές τους. Η πιο συνηθισμένη τακτική είναι να δίνονται στους αντιπάλους όσο πιο χαμηλά φύλλα γίνεται, ενώ στο συμπαίκτη όσο πιο ψηλό. Μέχρι να τελειώσουν όλες οι ανταλλαγές όλοι οι παίκτες έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν τις ανταλλαγές που έδωσαν αν το επιθυμούν. Άπαξ και ανασηκωθεί έστω και ένα φύλλο από τις ανταλλαγές, δεν γίνεται καμία αλλαγή. Αφού σηκώσουν όλοι οι παίκτες τις ανταλλαγές που τους δόθηκαν, ξεκινάει το παιχνίδι. Πρώτος είναι ο παίκτης που έχει την κάρτα mahjong. Μπορεί είτε να παίξει την κάρτα μόνη της, είτε σε κέντα. Οι υπόλοιποι παίκτες μπορούν να παίξουν ή να πουν πάσο. Αν παίξουν, είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν τον συνδυασμό (δείτε παρακάτω) και να ρίξουν ένα χέρι που έχει υψηλότερη και όχι ίδια ή χαμηλότερη αξία από το φύλλο που βρίσκεται ήδη κάτω. Εξαίρεση αποτελούν οι Βόμβες (δείτε παρακάτω). Εάν όλοι οι παίκτες μετά τον τελευταίο που έπαιξε πουν πάσο, ο παίκτης αυτός μαζεύει την μπάζα και ανοίγει αυτός τον επόμενο γύρο, με οποιοδήποτε συνδυασμό θέλει.
Τελευταίος παίκτης
Όταν έχουν βγει όλοι οι υπόλοιποι παίκτες και έχει μείνει ένας με κάρτες στα χέρια του, τότε το παιχνίδι τελειώνει. Ο τελευταίος παίκτης υφίσταται ποινή, με την οποία είναι αναγκασμένος να να δίνει όλα τα φύλλα που έχει στο χέρι στους αντιπάλους, και όλες τις μπάζες του στον πρώτο παίκτη που βγήκε από το παιχνίδι, ασχέτως ομάδας.Οπότε υπάρχει η περίπτωση ο παίκτης που βγήκε 1ος να είναι ο συμπαίκτης του και να πάρει αυτός όλες τις μπάζες. Στο τέλος όπως είναι λογικό, μετρούνται και καταγράφονται οι πόντοι που κέρδισε η κάθε ομάδα.
Συνδυασμοί
Για ευκολία στην αναγνώριση των συνδυασμών, τα φύλλα γράφονται με την αξία τους και συνεχόμενα, χωρίς κενά. Οι συνδυασμοί που μπορούν να παιχτούν είναι οι εξής:
- Ένα φύλλο ή αλλιώς «μονόφυλλα» πχ (3, 7, Q, A)
- Ζευγάρια πχ (44, 66, JJ)
- Συνεχόμενα ζευγάρια πχ (44-55, 66-77, 88-99) (μόνο ζευγάρια που απαρτίζονται από φύλλα ακολουθίας μπορούν να παιχτούν πχ Ο συνδυασμός 23 44 99 δεν είναι έγκυρος)
- Τριπλά πχ (777, AAA, JJJ)
- Φουλ πχ 3 ίδια + 2 ίδια (πχ 555-22, 777-33, ΑΑΑ-44)
- Κέντα, ασχέτως «φυλής» τουλάχιστον 5 φύλλων πχ 4-5-6-7-8. Οποιαδήποτε κέντα πάνω από 5 φύλλα είναι επίσης έγκυρος συνδυασμός πχ 2-3-4-5-6-77-8-9-10-J-Q
Βόμβες
Ένας ειδικός συνδυασμός που δεν ακολουθεί τα πρότυπα είναι οι Βόμβες. Οι βόμβες είναι ακολουθίες φύλλων που κερδίζουν οποιοδήποτε συνδυασμό και μπορούν να χτυπηθούν μόνο από μεγαλύτερες βόμβες. Υπάρχουν δύο είδη βόμβας:
- Το Καρέ, που αποτελείται από 4 ίδια φύλλα πχ 4444.
- Η Κέντα Χρώμα, που αποτελείται από μία κέντα τουλάχιστον 5 φύλλων της ίδιας φυλής, πχ 23456 ή 910JQKA.
Η δύναμη της βόμβας καθορίζεται πρώτα από τον αριθμό των φύλλων, και μετά από την αξία των φύλλων. Οπότε μία ακολουθία από βόμβες η οποία χτυπάει η κάθε μία την προηγούμενη είναι η εξής: 2222 < 8888 < AAAA < 23456 < 10JKQA < 234567. Οπότε λοιπόν βλέπουμε ότι ένα καρέ είναι πιο αδύναμο από μία πεντάφυλλη κέντα χρώμα, ενώ η πεντάφυλλη κέντα χρώμα είναι πιο αδύναμη από μια εξάφυλλη.
Τα ειδικά φύλλα
Τα ειδικά φύλλα είναι 4 και απαιτούν ειδική τράπουλα ή διαμόρφωση της κλασσικής, με την προσθήκη 4 φύλλων με σημειωμένα τα ονόματα, mahjong, Σκύλος, Φοίνικας, Δράκος.
Μahjong
Το mahjong στο Τίτσου έχει αξία 1 και αποτελεί την κάρτα που δίνει το δικαίωμα στον παίκτη που την έχει να παίξει πρώτος. Μπορεί είτε να παίξει μόνο του το majong , είτε σαν μέλος μίας κέντας. Αφού η αξία του mahjong είναι 1, η κέντα μπορεί να είναι Μ2345 (Μahjong2345). Μπορεί επίσης να μη ρίξει το mah jong σαν πρώτη κάρτα, και να την κρατήσει για αργότερα. Ο παίκτης που θα ρίξει το mahjong (μόνο του ή σε συνδυασμό) μπορεί εάν θέλει να κάνει μία ευχή, γνωστή και σαν την ευχή του mahjong. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ζητήσει οποιοδήποτε φύλλο επιθυμεί από το 2 έως τον Άσσο, και ο επόμενος παίκτης που το έχει είναι υποχρεωμένος να το ρίξει, ακολουθώντας βέβαια τον συνδυασμό που παίχτηκε. Εάν το φύλλο που ζητήθηκε είναι μέλος μίας βόμβας του επόμενου παίκτη, ακόμα και αν δεν μπορεί να ρίξει τον συνδυασμό που ακολουθήθηκε, είναι υποχρεωμένος να ρίξει τη βόμβα. Η ευχή του mahjong παραμένει ενεργή μέχρι να καλυφθεί πχ Ο παίκτης Α ρίχνει το συνδυασμό Μ2345678 και ζητάει 2. Ο επόμενος παίκτης δεν έχει εννιάφυλλη κέντα, έχει όμως 23456. Μιας και οι βόμβες είναι το πιο δυνατό φύλλο, αφού μπορεί να χτυπήσει τον συνδυασμό του προηγούμενου, ο παίκτης Β είναι υποχρεωμένος να την ρίξει.
Aν ο παίκτης Α ζητήσει με το mahjongg ένα φύλλο το οποίο ο παίκτης Β μπορεί να ρίξει, ο συμπαίκτης του Β μπορεί να προστατεύσει τον Β ρίχνοντας μια βόμβα πριν προλάβει ο Β να παίξει, κερδίζοντας έτσι τη μπάζα και ικανοποιώντας μετά ο ίδιος την ευχή του majong. Αυτή η τακτική είναι συνηθισμένη όταν ο ένας παίκτης έχει βάλει στοίχημα Γκραν ή απλό Τίτσου, και ο συμπαίκτης του καταλάβει ότι η ευχή χαλάει ένα πολύ δυνατό χέρι του παίκτη που στοιχημάτισε. Η ευχή του mah jong επίσης δεν ικανοποιείται, εάν στη θέση του φύλλου που ζητήθηκε μπαίνει φοίνικας, πχ αν ο παίκτης Α παίξει Μ23456 και ζητήσει 4, αν ο επόμενος παίκτης έχει 23Φ567, δεν είναι υποχρεωμένος να παίξει. Αν έχει όμως 234Φ67, τότε πρέπει να παίξει, μιας και μπορεί να φτιάξει το συνδυασμό με το φοίνικα και έχει το φύλλο που ικανοποιεί την ευχή (το 4).
Φοίνικας
Ο Φοίνικας έχει αξία Χ και λειτουργεί σαν μπαλαντέρ ή σαν +0.5 στην αξία της τελευταίας κάρτας που παίχτηκε αν πρόκειται για μονοφυλλία. Η αξία του Φοίνικα καθορίζεται από τον συνδυασμό στον οποίο παίχτηκε και λειτουργεί σαν οποιοδήποτε φύλλο. Ο Φοίνικας δηλαδή μπορεί να σχηματίσει οποιοδήποτε συνδυασμό από τον οποίο λείπει ένα φύλλο πχ. 234Φ67, 88Φ33, 44556Φ κλπ. Εάν παιχτεί σε μονοφυλλία, πχ πάνω σε 6, τότε ο επόμενος παίκτης μπορεί να χτυπήσει το Φοίνικα με 7, καθώς η αξία του Φοίνικα στην προκειμένη περίπτωση είναι 6.5. Ο Φοίνικας σε μονοφυλλία είναι πιο δυνατός πάνω στον Άσσο, αφού χτυπιέται μόνο από Δράκο και βόμβα. Ο Φοίνικας δεν μπορεί να κάνει ζευγάρι με Μahjong ή Δράκο. Ο Φοίνικας δεν μπορεί να φτιάξει βόμβα. Επίσης, ο φοίνικας δεν ικανοποιεί την ευχή του mahjong, ακόμα και εάν παίρνει την αξία του φύλλου που ζητήθηκε.
Δράκος
Ο Δράκος έχει αξία Χ και είναι η πιο δυνατή κάρτα μόνο σε μονοφυλλία. Χτυπάει οποιοδήποτε μονό φύλλο και μπορεί να χτυπηθεί μόνο από βόμβα. Ωστόσο, έχει ποινή, η οποία εφαρμόζεται αν δεν παιχτεί βόμβα. Εάν ο παίκτης κερδίσει τη μπάζα με το Δράκο, είναι υποχρεωμένος να δώσει όλη τη μπάζα που κέρδισε σε αυτό το γύρο σε έναν από τους αντιπάλους. Η πιο συνηθισμένη τακτική είναι να δίνεται η μπάζα του δράκου στον παίκτη που αυτός που έριξε το δράκο νομίζει ότι θα βγει τελευταίος. Είναι δυνατόν ο παίκτης που έριξε το δράκο να ρίξει και βόμβα αμέσως μετά, ώστε να κερδίσει και το δράκο, μιας και την μπάζα κερδίζει η βόμβα και όχι ο δράκος.
Σκυλιά
Τα Σκυλιά έχουν ανύπαρκτη αξία και παίζονται μόνο αν ο παίκτης που τα έχει παίζει πρώτος στο γύρο. Με τα Σκυλιά, ο γύρος κλείνει και ο παίκτης δίνει πάσα στο συμπαίκτη του να παίξει πρώτος. Αν ο συμπαίκτης του έχει βγει, τότε παίζει ο επόμενος αντίπαλος. Αν έχει βγει και αυτός, τότε ξαναπαίζει ο παίκτης που τα έριξε. Τα Σκυλιά είναι η μόνη κάρτα που δεν χτυπιέται από βόμβα.
Πόντοι
Οι συνολικοί καθαροί πόντοι στο Τίτσου (χωρίς στοίχημα) είναι 100, οπότε το σύνολο των πόντων και των δύο ομάδων είναι πάντα 100. Τα φύλλα που μετρούν πόντους είναι τα εξής:
- Τα πεντάρια (5) (5 πόντους το καθένα),
- Τα δεκάρια (10) (10 πόντους),
- Οι Ρηγάδες (Κ) (10 πόντους),
- Ο Δράκος (25 πόντους) και
- Ο Φοίνικας (-25 πόντους, αρνητικούς).
Το στοίχημα “Γκραν Τίτσου” είναι 200 πόντοι. Εάν αυτός που στοιχημάτισε το κερδίσει, η ομάδα του κερδίζει 200 πόντους, εάν το χάσει, χάνει 200 πόντους. Αντίστοιχα για το στοίχημα “Τίτσου” είναι 100 πόντοι κερδισμένοι ή χαμένοι. Ένα στοίχημα που είναι πάντα ενεργό και δε δηλώνεται και δεν επιφέρει ποινή σε περίπτωση που χαθεί, ονομάζεται «ένα-δύο» και συνιστά ότι και οι δύο παίκτες της μιας ομάδας θα βγουν πριν προλάβουν οι αντίπαλοι να βγουν. Δηλαδή θα βγει πρώτα ο ένας παίκτης, μετά ο συμπαίκτης του, ενώ οι αντίπαλοι θα έχουν ακόμα φύλλα στα χέρια τους. Για το ένα-δύο, η ομάδα που το κατάφερε παίρνει 200 πόντους, ενώ δεν μετριούνται καθόλου φύλλα για την άλλη ομάδα, δηλαδή το σκορ για το γύρο που έγινε το ένα-δύο είναι 200-0. Συνήθως, το παιχνίδι τελειώνει όταν μία ομάδα καταφέρει να συγκεντρώσει 1000 βαθμούς. Yπόψιν ότι στο Τίτσου είναι δυνατόν μία ομάδα να έχει αρνητικούς πόντους.
Που μπορείτε να παίξετε το Tίτσου?
Το τίτσου μπορείτε να το παίξετε σε διάφορα site της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Ακόμη μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή είτε για Android είτε για IOS. Σε κάθε περίπτωση το τίτσου αποτελεί το παιχνίδι που σίγουρα αξίζει να παίξετε προσφέροντας στιγμές διασκέδασης και χαλάρωσης.
Τα καλύτερα Online Casino live
Live Casino | Τρόποι Κατάθεσης | Πλεονεκτήματα | Αξιολόγηση | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
Stoiximan Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Pamestoixima Casino live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Novibet Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Bwin Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Fonbet Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
N1 Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Netbet Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Bet365 Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Winmasters Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Betsson Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Interwetten Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Sportingbet Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|
||||||||
|
|
Vistabet Casino Live
|
Παίξε Νόμιμα | |||||
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
|